סילוק גזים רעילים במעבדות ומפעלים

כאשר יש לכם חזקה על מעבדה או מפעל בו קיימת מעבדה שעוסקים בה בחומרים כימיים, או כאשר מדובר בעיסוק מעשי שאינו במסגרת מעבדה, אתם צריכים להתכונן מבעוד מועד על אמצעי סילוק גזים רעילים במעבדות ומפעלים. גם אם יום העבודה עבר תקין, זו שגרה בה אתם באים במגע עם החומרים המסוכנים ביותר בארץ ובעולם, ולכך יש להיערך לא רק ברמת הפרט (לבישת אמצעי לבוש ומסיכות אידיאליות) אלא גם ברמת החדר בו העבודה נעשית. חדר עם אוויר רעיל הוא חדר שיש בו סכנת חנק שעשויה להתפתח לסכנת נכות ואפילו מוות במקרים קיצוניים. אל תתנו לזה לארוב לכם מעבר לפינה. פנו לחברת מערכות נידוף שתאפיין את סביבת עבודתכם ותתאים לכם מערכת לסילוק גזים רעילים.

מנדפים וזרועות יניקה

רכיבי היסוד בסילוק גזים רעילים. מנדפים מותקנים מעל עמדות הניסויים במעבדות ומוודאים כי ריחות רעים יסוננו כלפי מעלה לכיוון זרועות היניקה שבתוכם. 

ברם, לעתים זה עשוי שלא להספיק, ותצטרכו למצוא דרך שהאוויר הרעיל יישאב בדרך אחרת. דרך זו מבוססת על זרועות יניקה ניידות שבאות כאמצעי תגבורת. הן עובדות כמו שואבי אבק ניידים, בגרירה על גלגלים או בלעדיהם, וכאשר הן מופעלות הן עושות מה שהמנדפים עושים: שואבות את האוויר הרעיל לתוכן.

אמצעי הכנסת אוויר נקי מבחוץ

כשהאוויר הרעיל סונן לזרועות יניקה, חשוב למנוע מחסור בחמצן ולוודא שבחלל האוויר יש מה שימלא את החסר. באמצעות מפוח סינון ייעודי המחובר לוונטה שמותקנת על קיר חיצוני, או לתא סינון בצורת תריס אתם זוכים לאוויר נקי וזך בתוך המבנה. כך, על אף שחלקיקי אוויר כבר נגרעו מהחדר לטובת זרועות היניקה, יהיה מה שישלים זאת ויספק לחדר את האוויר הנדרש להימצאות בני אדם בתוכו.

התקנה ושימוש במערכות סילוק גזים רעילים

חשוב לוודא כי ההתקנה מתבצעת על ידי חברת נידוף מומלצת בעלת ידע וניסיון רבים. בנוסף, חשוב לוודא שנציגיה מספקים לכם הדרכות לגבי תפעול מוצרי הנידוף וסילוק הרעלים. אמנם חלק גדול מהמוצרים אוטומטי, אבל ישנם כמה מוצרים שאתם תצטרכו לווסת, ואת זאת חשוב ללמוד מנציגי החברה שעומדת להתקין את אמצעי הנידוף במקומותיכם.

נגישות