מפוחי גג – שימושים שונים

אוורור הגג חיוני בעיקר למניעת שלוש בעיות עיקריות: לחות ועיבוי, התחממות יתר או אוויר מזוהם שיוצר העסק.

לחות ועיבוי עלולים להתהוות בקלות רבה במקרים שבהם לאוויר החם בגג המבנה אין לאן לברוח, ואוויר קר לא מסוגל לחדור פנימה. מצב זה גורם להצטברות של לחות הגורמת לנזקים ולבלאי של הגג והמבנה.

התחממות יתר של גג שאינו מאוורר נוצרת בעיקר בימים בהם השמש קופחת, מחממת את כל המבנה וגורמת לשימוש יתר במזגנים.

אוויר מזוהם נוצר בסביבת עבודה כמו מעבדות, מטבחים או מפעלים היוצרים זיהומי אוויר, ומשתמשים במנדף השואב את האוויר ופולט אותו מחוץ למבנה.

אוורור הגג לסילוק הלחות והעיבוי

כאשר בעלי נכסים מסחריים מתבקשים לציין מהו הגורם החשוב ביותר בתחום הקירוי, 

קרוב לוודאי שתשובתם תהיה – הבידוד. ואכן, גג מבודד היטב מספק מספר יתרונות, בנוסף ליתרון הברור של חיסכון בהוצאות על אנרגיה. אבל אין די בבידוד. כאשר גג המפעל אינו מאוורר במידה מספקת ושווה, עלולות להיווצר רמות לחות גבוהות שיגרמו לנזק רב. במקרה זה, עלויות התיקונים יחסלו את החיסכון שניסו להשיג באמצעות צמצום עלויות האנרגיה.

אוורור הגג לסילוק הלחות והעיבוי

כאשר בעלי נכסים מסחריים מתבקשים לציין מהו הגורם החשוב ביותר בתחום הקירוי, קרוב לוודאי שתשובתם תהיה – הבידוד. ואכן, גג מבודד היטב מספק מספר יתרונות, בנוסף ליתרון הברור של חיסכון בהוצאות על אנרגיה. אבל אין די בבידוד. כאשר גג המפעל אינו מאוורר במידה מספקת ושווה, עלולות להיווצר רמות לחות גבוהות שיגרמו לנזק רב. במקרה זה, עלויות התיקונים יחסלו את החיסכון שניסו להשיג באמצעות צמצום עלויות האנרגיה.

אנחנו נוטים לחשוב כי דליפות הן הגורם העיקרי להיווצרות לחות באזור הגג, אבל העובדה היא שאחד הגורמים המרכזיים להיווצרות הלחות הוא חוסר אוורור. הסימנים המעידים על נזקים מעיבוי שגרם האוורור הלקוי כוללים עץ רקוב, כתמי לחות ועובש, נזק לטפט שמחפה את הקיר, צבע קיר פגום או שחיקה של הטיח. לפעמים ניתן להבחין שגם חומר הבידוד עצמו ניזוק בגלל חשיפתו ללחות.

אחת הדרכים היעילות להיאבק בעיבוי ובלחות ולאפשר לאוויר לנוע בחופשיות במרחבי הגג, היא התקנת פתחי אוורור תעשייתיים. פתחי האוורור יאפשרו לאוויר החם לצאת ובו בזמן שולי הגג ימשכו פנימה אוויר קריר. איזון זה מבטיח שהטמפרטורה הפנימית בגג תהיה דומה לזו השוררת בחוץ, וכאשר שיטה זו משולבת בגג מבודד כראוי, לא אמור להיות הבדל בין הטמפרטורה בגג לטמפרטורה של שאר חלקי המבנה.

מפוחי אוויר בגג לסילוק החום

קירור הגג חיוני מאוד בעונת הקיץ. בימים חמים בהם השמש יוקדת בכול שעות היום, הגג אוגר חום והופך לחממה לוהטת. המשמעות היא שכל חללי הבניין מתחממים, המזגנים עובדים עד קצה גבול היכולת וההוצאות על האנרגיה הולכות וגדלות.

בעבר, הפתרון הפופולרי ביותר להגנה על הגג מפני התחממות היה שימוש בבידוד תרמי. אולם הפתרונות העדכניים בימינו כבר לא מסתפקים בבידוד התרמי הישן והטוב, והם מציעים טכנולוגיות חדשות כמו מפוחים מיוחדים לקירור שטח הגג.

בהשוואה לבידוד התרמי, המפוח מעניק פתרון טוב ויעיל בהרבה לבעיית התחממות אזור הגג. הנה כמה יתרונות בלעדיים למפוחים אלה:

הפחתת השימוש במזגן האוויר וחיסכון בהוצאות האנרגיה.

איכות ורמת עמידות גבוהה של מפוחי האוויר.

התקנה פשוטה ונוחה.

אוורור הגג לסילוק אוויר מזוהם

מפוח הוא חלק חשוב מאוד ממערכת המנדף. זהו הרכיב המניע את האוויר דרך מנוע המנדף ומוציא אותו מחוץ לסביבת העבודה. חלק ממנדפים מגיעים עם מפוח מובנה, אולם מעבדות רבות מעדיפות להשתמש במפוח מרוחק, שאינו אינטגרלי. המשמעות היא שהמפוח ממוקם הרחק ממכסה המנדף, בדרך כלל על הגג, ומושך את האוויר המזוהם החוצה לאורך כל הדרך באמצעות צינור.

נגישות