תאי סינון אוויר לחדרי שירות גדולים

בבתי אב סטנדרטיים עם מטבחים וחדרי מקלחת בגודל תקני, המשמשים 1-3 איש לכל היותר, פתרון סינון האוויר האידיאלי הוא וונטה: מכשיר דמוי מאוורר אשר מוציא את האוויר החוצה על מנת שיוכנס, באמצעות מפוח, לחלל אוויר נקי. בחדרים מאד גדולים, יכולת ההשפעה של הוונטה, גם אם ההיקף שלה גדול מאד, מצומצם, ויש צורך להמירה בתא סינון. תאי סינון אכן משמשים במטבחים הגדולים של חברות ההייטק והמחנות הצבאיים השונים. הם גם משמשים במקלחות רחצה מרובות משתמשים כנהוג באכסניות ובמחנות צבא גדולים.

אופן פעולת תאי הסינון

תאי הסינון מבוססים על זרועות יניקה ותעלות. הראשונות מזרימות את האוויר העכור לתעלות ומשם הוא זורם לתא הסינון. תאי סינון נקבעים על פי הגודל של החדר והקיבולת הצפויה של השימוש. הם נעשים בייצור CnC, ומותאמים באופן אישי לכל חדר שירות גדול בו הם נדרשים.

בחירת תא הסינון לחדר השירות

תאי סינון בדרך כלל נדרשים רק אם החדר מאד גדול, כאמור. בבית פרטי אין כמעט צורך בהם, אלא אם מדובר בחדרים גדולים מאד, כמו חדרי סטודיו של 20-30 מ”ר המשמשים כחדרי שירות. כשהחדר ניחן בממדים כאלו, מוטב לקבל החלטה להתקין תאי סינון במקום וונטות לניפוי האוויר העכור מהחדר. את תא הסינון יש לבחור יחד עם זרועות יניקה ותעלות ייעודיות שיותקנו מסביב לו. מומלץ להיוועץ עם חברת התקנת מוצרי נידוף למציאת הדגם האידיאלי עבור החדר עליו אתם אחראיים.

התקנת תא הסינון בחדר השירות

ההתקנה של תאי סינון וגם של המוצרים הנלווים כמו תעלות וזרועות יניקה מתבצעת על ידי חברת מוצרי נידוף מקצועית. החברה מחברת את המוצרים לקירות הבית או המבנה ולרשת החשמל בחיבורי פנים. בדרך כלל, מוצאים אלו יגיעו עם מערכות נידוף שלמות הכוללות מנדף, מפוח ולעתים גם מסך אוויר לשמירה על האוויר נקי בכל עת באותו החדר.

תא סינון לעומת וונטה – הכירו את ההבדלים

תא הסינון גדול פיזית מהוונטה וגם נועד לקלוט כמויות גדולות יותר של אוויר דחוס ועכור. בשל כך, יש להשתמש בו רק עבור חדר גדול של מעל 20 מ”ר. בכל מקרה אחר, סנן הוויר הדחוס או העכור יהיה ככל הנראה הוונטהב, שייעודה הוא להתמודד עם כמויות קטנות של אוויר עכור או דחוס, ובמרחבים קטנים באופן יחסי. את שני המוצרים ניתן לבחור וגם להזמין התקנה אצל חברת מוצרי נידוף ייעודית.

נגישות