שאלות ותשובות על בחירת מנדפים למטבחים בבית

כשאתם מבקשים להבטיח כי במטבח שלכם ישרור אוויר נקי גם לאחר שימוש אינטנסיבי, אתם למעשה מבקשים להטמיע בו מנדף. מנדפי מטבח הם כלים האחראיים לנידוף ריחות לא טובים. במקביל, רכיבים נוספים במערכת הנידוף, שיחוברו למנדף, אחראיים להפצת אוויר טוב בתוך החלל. להלן מקבץ שאלות ותשובות אשר יעשה לכם סדר וישים אתכם מעט בפוקוס על רכישת מנדפים ומערכות נידוף שלמות לצדם.

מה עושה כל רכיב במערכת הנידוף?

המנדף עשוי נירוסטה ותפקידו לתת מענה ראשוני לריחות הרעים כתוצאה מהבישול. יש מנדפים ייעודיים לכיריים עגולים מגז ויש מנדפים ייעודיים לכיריים שהם גריל פסים. המנדפים הם כלים חשמליים שצריכים לספק ללקוח 2 תכונות חשובות: לבצע את עבודת היניקה במינימום הספק חשמלי וגם לבצע אותה בתפוקה נרחבת ככל שניתן. 

מנדף טורבו גט סילון, למשל הוא מנדף שמוזיל את ההספק החשמלי ב- 46% לעומת רוב המתחרים וגם מספק 70% יותר יניקה מהם. המפוח, לצדו של המנדף, מבצע את הפעולה ההפוכה, מזרים אוויר לתוך החלל, כשהוא נקי ומסונן. וונטה מסייעת בהוצאת חלקיקי האוויר העכורים. ניתן גם לכלוא אותם בתוך תא סינון, אליו הם מוזרמים דרך תעלות ייעודיות.

האם חלון יכול להיות תחליף למנדף?

לא. החלון הוא בהחלט אמצעי חשוב לביצוע סינון האוויר, אך התלות במזג האוויר בהחלט מקשה על ההסתמכות עליו כגורם 100% ראוי. מנדפים יספקו משבי רוח לסינון הריחות השליליים בכל מזג אוויר וכאן היתרון הגדול שלהם. כשאתם משתמשים הרבה במטבח, גם אם יש לו פתח אוויר, חשוב לדאוג להתקין בו מנדף.

אלו תכונות חשובות צריכות להיות במנדף שלנו?

יכולת יניקה בזמן קצר, חסכני בחשמל, נראה טוב במטבח. כמובן חשוב שיהיו לצדו רכיבי סינון והזרמת אוויר ברמה גבוהה אשר ישתלבו במטבח כנדרש בעבודה עמו. מנדף איכותי צריך לדעת לנדף באיכות גם כשהחלון פתוח וגם כשהוא סגור, ולהתאים את עוצמת הנידוף ואת כיוון סילוק האוויר העכור בהתאם למצב הנתון. מנדפים שפועלים באותו דפוס פעולה בהתעלם מהנעשה בחוץ כשהחלון פתוח אפשריים לתחזוקת המטבח אך לא באותה רמת נוחיות.

כיצד המנדפים מבצעים בפועל את סינון הריחות?

הם מצוידים במנגנונים לאיסוף שמנים. באותם מנגנונים ישנם פתחי ניקוז ייעודיים לכך. בנוסף, הם מגיעים עם מגירות נשלפות לריקון האוויר הדחוס. יש להם מסננים קולטי טיפות העומדים בתקן 1,001/6 הישראלי. תכונות אלו גורמות לכל מנדף לתפקד כסנן ריחות בכל מטבח.

נגישות