סינון ריחות במטבח באמצעות מנדפים למסעדות

אחד הנושאים החשובים לדיון כאשר אתם מקימים מסעדה או בית קפה הוא המנדף במטבח. מנדף המטבח הוא האמצעי היחיד שבאמת יסייע בסינון אוויר מזוהם והשארת אוויר נקי במטבחכם. נכון, גם חלון פתוח עושה זאת אבל הוא עשוי לחשוף אתכם לזיהום אוויר מבחוץ. מנדפים למסעדות דואגים לכך שמתי שתפעילו אותם הם יסננו את הריחות וידאגו לניקיון קבוע של האוויר במטבח המסעדה.

כיצד ניתן לדעת מהו המנדף שמתאים למסעדה שלי?

ההתאמה ניתנת לביצוע בעזרת חברת התקנת מנדפים למסעדות. נציגי החברה יוכלו לבחון את המטבח שלכם ולזהות מאפיינים המעידים על טיב ההתאמה של מנדפים למסעדות שלכם. הם יבחנו האם מיקום הכיריים קרוב לחלון, ומהו רוחב המפתח בו ניתן להתקין מנדף, וישאלו על תדירות השימוש בגז בישול במסעדה שלכם. בהתאם לתמונת המצב הזו הם יסייעו בבחירת מנדפים למסעדות בהתאמה עבורכם.

מהו ההבדל בין אופן הזרמת האוויר בין מנדף אחד למשנהו?

ישנם מנדפים למסעדות בהם הזרמת האוויר מתבצעת במהירות קבועה, וישנם מנדפים ששטח המפתח והזרמת האוויר משתנים בהתאם למצב פתיחת החלון. אם הוא פתוח, ושטח המפתח קטן כתוצאה מכך, הרי שזהו מנדף מעקף. אם הוא פתוח ופחות אוויר זורם מבעדו – זהו מנדף מבוקר זרימה. הצורך במנדף מעקף או מבוקר זרימה או במנדף קונבנציונאלי תלוי במיקום החלון ביחס לכיריים. אם הוא קרוב לכיריים, מומלץ כי מנדף למסעדה שלכם יגיב בהתאם לפתיחתו. אם הוא רחוק מהמטבח, ובפרט מעמדת הכיריים, מומלץ לבחור מנדף קונבנציונאלי עם קצב זרימה קבוע.

מנדף הוא עוד מכשיר חשמלי במטבח: האם זה כרוך ברעשים נוספים כדוגמת רעש המקרר והמקפיא?

תלוי בדגם הנבחר. מנדפים תקניים למסעדות הם המנדפים הכימיים ולא מנדפים ביולוגיים מבוססי תרביות, מה שאומר שרק מנדף בהפעלה חשמלית יתאים. כאן, נשאלת השאלה מה מרעיש ומה מרעיש פחות? כאשר למנדף ישנה יכולת לבקר את זרימת האוויר (למשל להקטין אותה בעת שפותחים חלון) בדרך כלל זה מבוסס על מנגנון פעולה שקט. מנדף עם זרימת אוויר קבועה, או עם שטח-מפתח קבוע, יגרור בדרך כלל הפעלה מרעישה יותר. כך או כך הרעש נחשב זניח בהשוואה למכשירי חשמל אחרים כמו מקררים ותאי הקפאה.

נגישות