סוגי מפוחים והשימושים השונים

מפוחים מסייעים לשמור על אוויר נקי באמצעות שאיבה או הזרמה של אוויר נקי, ומשתמשים בהם במטבחי מסעדות, חדרי רחצה ושירותים, חדרי חשמל ובקרה וכן מפעלים שונים. בנוסף, המפוחים משמשים פעמים רבות כמתקני נידוף לעשן וגזים רעילים במעבדות ותעשייה.

מקובל לחלק את המפוחים לשני סוגים עיקריים – ציריים וצנטריפוגליים. למפוחים הציריים ציר מרכזי ועליו כנפיים הדוחפות או שואבות את האוויר באמצעות סיבוב מהיר. בדרך כלל משתמשים בהם לנידוף עשן, פיזור אוויר או שאיבתו במפעלי ייצור, מחסנים ועוד.

לעומתם, במפוחים צנטריפוגליים האוויר נכנס ישירות מהציר ומואץ, תוך כדי סיבוב, אל היקף המפוח על ידי כוח צנטריפוגלי. תכונה זו מאפשרת למפוחים אלה לשאוב אוויר לאורך תעלות ארוכות, ועל כן הם משמשים בעיקר ליניקת אוויר.

חברת עידן מערכות נידוף מציעה מבחר מפוחים לסוגי תעשייה שונים ומגוונים. לפניכם דגמים נבחרים של מפוחים והשימושים המתאימים להם:

מפוח In Line

מפוחי תעלה צנטריפוגליים לשימוש מסחרי, ביתי ותעשייתי: חדרי אמבטיה, שירותים, מסעדות ובית קפה, פאבים, משרדים מפעלים ועוד.

מפוח גג

מפוח צירי המותקן על גגות בתים ומפעלים ומנדף החוצה אוויר חם הנוצר בחללים סגורים של בתים פרטיים או מפעלים. המפוח מותאם להתקנה על גג שטוח, אך באמצעות מתאם ניתן להתקינו גם על גג איסכורית.

מפוח כניסה בודדת

במפוח צנטריפוגלי זה תוכננו הלהבים להפסד לחץ מינימלי על ידי מערבולות אוויר הנוצרות בעת הסיבוב. בנוסף, עוצמת הרעש נמוכה במיוחד ולשונית מיוחדת בבית המאיץ מונעת מערבולות אוויר.

מפוח כפות לאחור בהנעה ישירה

מפוח המיועד לספיקה נמוכה ולחצים נמוכים הנועד לשאיבת אוויר ממנדפי בישול וצלייה. למרות שניתן להשתמש בו למטרות שאיבה אחרות, מפוח זה אינו מתאים לשאיבת חומרים במעבדות. בדגם זה כפות המאיץ רחבות במיוחד וביניהן מרווח גדול מספיק המונע סתימה כתוצאה מהצטברות שומן ולכלוך.

מפוח כפות קדימה

דגם זה משיג ספיקות אוויר נמוכות כנגד לחצים נמוכים, ועל כן מתאים מאוד לחללים עם אוויר נקי ואבק קל. שימושיו הנפוצים ביותר הם שאיבת אוויר מחדרי עישון, חדרי מצברים, מחסנים, חדרי שירותים ועוד.

מפוח כפות רדיאליות

מפוח זה נע במהירות של 2,800 סיבובים לדקה. הוא מאופיין בספיקות אוויר נמוכות כנגד לחצים גבוהים, ומתאים במיוחד לחללים רוויי אבק צפוף. שימושים מיוחדים: יניקת אוויר או דחיסת אוויר במערכות פניאומאטיות, נגריות, מפעלי נייר ושאיבת פסולת בדים.

נגישות