מקבץ מפרטים בסיסיים של וונטות לחדרי שירות שונים

את הוונטה הביתית תוכלו למצוא, בדרך כלל, בשני סוגים של חדרים: מקלחת ומטבח. לעתים מתקינים וונטה גם בחדר כביסה המשמש אף הוא כחדר שירות. להלן 2 מפרטים בסיסיים של וונטות ומוצרים נלווים לסינון האוויר, הראשון מיועד למטבח והשני לחדר האמבטיה.

וונטות למטבח – המפרט

כשאתם מבקשים להטמיע וונטות למטבח אתם צריכים לקחת בחשבון שבנוסף לחום המתהווה משינויי טמפרטורה, ישנו כשל נוסף והוא יצירת ריח לא טוב במזיד: לא מעט אנחנו משתמשים בתבלינים חריפים ושמנים מהצומח, והחומרים הללו מטביעים את חותמם הריחני גם ימים רבים לאחר השימוש. לכן, בנוסף לוונטה יש להתקין זרועות יניקה המחוברות למנדפים. התפקיד של האחרונות הוא לסלק את הריחות הרעים לאחר שהאוויר הוצא על ידי הוונטה. ומלץ גם לשלב מפוח שיזרים אוויר נקי וחדש לחלל.

וונטות לאמבטיה – המפרט

באמבטיה הבעיה העיקרית היא שינויים עזים בטמפרטורה, במיוחד כאשר מדליקים את המים החמים לאחר רתיחתו של הדוד. על הבעיה הזו מתגברים באמצעות מפוח, שלאחר הוצאת האוויר על ידי הוונטה, הוא מזרים אוויר חדש ונקי למתחם. מומלץ להתקין גם מסך אוויר עליון שיזרים אוויר מלמעלה למטה וייצור מסך של אוויר קר שיאזן את האווירה בחדר לאחר שהודלקו המים החמים.

מאפייני הוונטות

הן מותקנות בחדרים שאין בהם חלונות, כשבמקומם חוצבים בקיר חיצוני או בתקרה מסגרת. בה, מטמיעים את הוונטה אשר על ידי הפעלתה ניתן להוציא את האוויר הדחוס מהחדר. לוונטות כנפי סיבוב המבוססות על להבים מתכתיים חדים. הם כלואים ברשת מתכת המהווה רשת בטיחות לעוברי האורח שחולפים בקרבתן. ככל שהכנפיים של הוונטה נעים במהירות גבוהה יותר, כך האיכות של המכשיר טובה יותר והאוויר הדחוס יסונן במהירות רבה יותר.

בחירת הוונטה צריכה להיעשות בהתאם לגודל החדר

את הוונטה חשוב לבחור בהתאמה לגודלו של החדר. אם זהו חדר גדול רצוי לבחור בוונטה גדולה ואם זהו חדר קטן גם וונטה קטנה תוכל לעשות את העבודה. בחדר מאד גדול המשמש כמה אנשים, למשל מקלחת צבאית או מטבח באכסנייה המשמש את כל האורחים, מומלץ לוותר על הוונטה ולהתקין במקומה תא סינון שמסנן את האוויר בקיבולת גדולה יותר המתאימה לממדים הללו. בהתאם לגודלו של החדר, כאמור, יש לבחור את הוונטה. ונטה בעוצמה מופחתת עשויה להיות גבדיוק מה שהחדר זקוק לו אם הוא קטן, ולהיפך. זכר שלפני כל קבלת החלטה בנושא מומלץ להתייעץ עם עובדי חנות מוצרי נידוף לחדרי שירות.

נגישות