מפוחים לסינון עשן

הבטיחות דורשת

במבני תעשייה ובמבנים ציבוריים יש דרישה להתקין מפוחים לפינוי עשן בהתאם לתקן מחמיר מספר 1001/6 לבטיחות אש. הסכנה מעשן שמתפשט היא ברורה ומיידית ולכן הטיפול חייב להיות מהיר וברמה מספקת בכדי לאוורר את המקום ולמנוע נזקים. עשן שמתפשט יכול לעשות לא רק נזק רב אלא גם לפגוע בחיי אדם כמובן.

בכל מפעל או בכל מבנה שבו נמצאים מספר רב של אנשים יכול לצוץ לו לפתע מפגע מסוים ולגרום לנזקים או לאסון בסדר גודל מחריד. לעתים אנו שומעים בחדשות על מקרי אסון הקשורים בשריפות ובעשן הקשור אליהן ונחרדים לנוכח מימדי האסון. מפוחים לפינוי עשן, חלונות עשן, וכד´, חשובים לפינוי מהיר של העשן מכל חלל.

חשיבותם של החוזק והעמידות

מי שיצא לו לראות פריטים או אביזרים שונים שנותרו עדות לשריפה שזה עתה כובתה, יכול להיזכר במראות של חומרים מעוותים וכלים שאיבדו את הצורה המקורית שלהם. 

מסיבה זו חייבים מפוחים לפינוי עשן להיות חזקים ועמידים כמה שיותר בכדי להתמודד עם טמפרטורות גבוהות שהן תוצאה של שריפה מסוכנת.

הטמפרטורות הגבוהות כתוצאה משריפה יכולות לכלות בדרכן לא מעט פריטים וכמובן גם לגרום אובדן לחיי אדם. תקן 1001/6 לבטיחות אש מציב בפני מפוחים לפינוי עשן דרישה האומרת כי הם אמורים לתפקד במשך שעתיים ולהיות עמידים בצורה מספקת גם כשמדובר בטמפרטורות של 250/400 מעלות צלסיוס.

נגישות