מנדפים אינדוקטיביים והבדלתם ממנדפים כימיים אחרים

מנדפים אינדוקטיביים הם מנדפים שאופן פעולתם חוסך לכם חשמל. הוא מבסס את הזרמת האוויר שלו על פיצוי לחלק הקדמי שלו. בחלק הקדמי של כל מנדף ישנם תריסי סינון מהם מוזרם האוויר. כאשר אלו מנדפים אינדוקטיביים, ללא קשר למצב החלון (פתוח או סגור) הם בעלי עדיפות שיוזרם אוויר לקרבת מיקומיהם של החלקים הקדמיים שלהם. כאשר החלון סגור מיפוי זרימת האוויר הוא בעיקר מולם, וכאשר הוא פתוח ישנה סטייה קלה של האוויר לכיוון צינור ההוצאה (ה- EXHAUST) אך רובו עדיין מרוכז כלפי קדימה.

היתרון – חיסכון אדיר במשאבי אנרגיה חשמלית

כאשר המנדף מבסס את האוויר שלו על חלקו הקדמי המשמעות היא שלא נדרשת כמות רבה של אוויר מוזרם. מספיק גז בתפוצה מועטה בשביל ליצור סינון איכותי של האוויר, וזאת בעוד מנדפים שאינם אינדוקטיביים מצריכים כמות גדולה הרבה יותר של משאבים בשביל להגיע לתוצאה זהה. אם המטרה היא לחסוך בחשמל וליהנות ממערכת סינון איכותית, מנדפים אינדוקטיביים הם בדיוק מה שאתם צריכים.

פעולה יעילה גם כאשר מבעד לחלון מנשבת רוח חזקה

בסוגים רבים של מנדפים יש לכיוון הרוח מבעד לחלון השפעה גדולה. עם מנדפים אינדוקטיביים אתם יכולים להיות בטוחים שאין הפתעות בהזרמת האוויר. מיפוי האוויר יישאר כמעט קבוע ללא קשר לכך שהמנדף ממוקם ליד מזג אוויר נינוח או סוער. כאשר הרוח בחוץ מאד חזקה תיתכן הזחה קלה של חלקיקי אוויר בקצוות לכיוון צינור ההוצאה של המנדף, אבל רוב האוויר יישאר עמכם בשטח הקדמי שלו.

התאמה למטבחים ולמפעלים

מנדפים אינדוקטיביים מתאימים לשימוש בסביבות עבודה רבות, ביניהן מטבחים, מפעלים מסוכנים ומעבדות. במפעלים במיוחד, נוכחותו של מנדף אינדוקטיבי תורמת רבות משום שברבים מהם אסור להתקין מנדף קונבנציונלי בעל זרימת אוויר קבועה. ללוחות אסבסט אסור לבוא במגע עם מנדף מסוג זה, מה שהופך את המנדף האינדוקטיבי לאלטרנטיבה ראויה.

חסרונות המנדף האינדוקטיבי

מנדפים אינדוקטיביים אינם מיועדים למי שלא מעוניין בנקודת אוויר חזקה באזור המנדף אלא בפיזור האוויר בחלל. בנוסף, האוויר המסופק עשוי להיות בלתי מטופל. תחזוקת המנדף יקרה וקשה לביצוע ועל כן נדרשת ברבים מן המקרים מערכת נידוף נוספת.

נגישות