מנדף למטבח הביתי לסינון ריחות בזמן אמת

אם במטבח שלכם ישנן כיריים גז בהן אתם משתמשים באינטנסיביות, ואפילו פעם אחת על בסיס יומי או דו יומי, מומלץ מאד להתקין בו מנדף. מנדף למטבח דואג לסינון מקסימלי של אוויר דחוס, תוך ניקיון החלקיקים המזהמים והשארת האוויר צלול ונקי בחללכם. במאמר שלפניכם תוכלו ללמוד הכל על בחירת מנדף למטבח והתאמתו אליכם באופן המומלץ ביותר.

אפיון רוחב המנדף

רוחב מנדף למטבח הוא המידה הנדרשת בין הקצה השמאלי שלו לקצהו הימני. היות שהמנדף ממוקם ממש מעל הכיריים באמצעות זרועות דרך הקיר האנכי להן, השטח הפנוי שבין קצה העמדה שלהם לבין סוף הקיר הוא הקובע. ככל שרוחב המנדף רחב יותר, יכולת סינון האוויר טובה יותר. 

יחד עם זאת, בבתים מסוימים תכננו בניית ארונות ממש ליד הכיריים מה שמשאיר רוחב קיר מוגבל להטמעת המנדף. יש למדוד אותה ולדעת מהי מידת המקסימום שלכם לפני שנגשים לחנות מנדפים למטבח.

אפיון הזרמת האוויר של המנדף

מנדף למטבח עשוי להזרים אוויר קבוע או ורסטילי. כאשר ההזרמה ורסטילית היא תלויה במזרימי אוויר אחרים. אם יש מנדף אחר שפועל באותה עת או אפילו חלון פתוח, המנדף הוורסטילי, שנקרא גם מנדף מבוקר זרימה, מחליש את עוצמתו. אם המנדף קונבנציונאלי (קבוע בהזרמת האוויר) עוצמת האוויר נשארת זהה גם אם יש בסביבה מזרימים אחרים, כולל חלון פתוח. מנדף זה נדרש כאשר אין בכלל חלון במטבח, או כאשר הוא ממוקם רחוק מאד מעמדת הכיריים.

מנדף ללא רעש הפעלה הנו מנדף מבוקר זרימה

מנדף מבוקר זרימה, כפי שהוזכר לעיל, הוא כזה אשר מקטין אוטומטית את עוצמת הזרימה שלו כאשר החלון פתוח ומחזיר את עצמו לזרימה חזקה כאשר הוא סגור. מנדף למטבח מסוג זה חוסך רבות ברעש עבודה, ומופעל באופן שקט. חיוני לכל מי שמעוניין לצמצם מרעשי מכשירי החשמל במטבח שלו.

מנדף חוסך חשמל הנו מנדף אינדוקטיבי

גם בתחום החיסכון בחשמל הביתי יש פתרון מעולם המנדפים. הוא מבוסס על מנדף אינדוקטיבי אשר מרכז בחוכמה את האוויר הזורם לקדמתו. ריכוז זה מצריך הספק מופחת בהשוואה למנדפים המפזרים את האוויר במרחב. יחד עם זאת, מדובר על מנדף למטבח שמצריך תחזוקה שוטפת מורגשת יחסית, למתעניינים.

נגישות