כל מה שרציתם לדעת על מנדפים

מנדפים הם פתחים המסננים ריחות לא נעימים באמצעות מנגנון חשמלי. הפתחים הללו מותקנים בשני מקומות עיקריים: במטבחי בישול, ביתיים ומסעדות כאחד, ובמעבדות כימיה ניסוייות. המטרה של מנדפים היא לסנן את הריחות ובכך לשמור על אוויר נקי. בשל כך שאלו התקנים מוגבהים, שבנויים מעל הכיריים או עמדת הניסויים, ניתן להשתמש בחלק הקדמי שלהם להטמעת מנורת מטבח/מעבדה. זה מה שנעשה ברוב המקרים בהם קונים מנדף. הוא מגיע עם מנורה BUILT IN אשר משמשת לעתים כרכיב תאורה מקומי ולעתים כספק האור המרכזי של החדר.

בחירת מנדפים

המנדפים יכולים להיות אינדוקטיביים, בהם זרימת האוויר מרוכזת ישירות בחלקים הקדמיים שלהם. בכך הוא מוכיח את עצמו כהתקן חסכני באנרגיה, אך החיסרון הוא שבמפתח שלו יש שיבוש בזרימת אוויר תקינה, מה שגורר עלויות תחזוקה יקרות. 

לעומת זאת, במנדף קונבנציונלי יש זרימה קבועה של אוויר מטהר, גם כאשר המטבח לא בשימוש וגם כאשר החלון פתוח. היתרון הוא בתחזוקה קלה וחסכנית אך החיסרון הוא שהעוצמה, ולא רק הקביעות של הזרימה, נשארת זהה וחלשה יחסית למנדף אינדוקטיבי, מה שלא יכול למנוע כל ריח רע בכל עוצמה. כמו כן, אין להשתמש באסבסט כשהמנדף הזה קיים, ולכן הוא לא מתאים למפעלים המבססים אל פעילותם על חומר זה.

ניקוי מנדפים

ניקוי מנדפים הוא חובה לכל מי שמחזיק מטבח תעשייתי על פי התקן הישראלי 1001-6 והתקן האמריקאי NFPA 96. במסגרת התקנים הללו מפורט כיצד יש לנקות מנדף. ניקוי מנדפים לפי תקן לא רק שומר על המטבח שלו נקי, הוא שומר על הידיים שלך ושל עמיתייך לניקיון, ומבטיח ניקוי בטוח. במסגרתו, מוחדר מסיר שומנים תעשייתי מוקצף למערכת הנידוף, והסרתו, יחד עם הלכלוך והשומנים עצמם, נעשית באמצעות ראשים זעירים של מכונות ניקוי מקצועיות בקיטור, עם סילוני מים מהירים ועוצמתיים. עבור ניקוי מנדפים מחיר נקבע על פי סוג המנדף והמשאבים שיש להשקיע במאמצי השלמת הניקיון.

עידן מערכות נידוף מתקדמות – אספקת מנדפים ושירותי ניקיון למערכות נידוף

בחברת עידן מערכות נידוף יספקו לכם מנדפים לבית במטבח, למטבח במסעדה, למעבדת הכימיה, ולכל מקום אחר בו הם נדרשים. אנו מספקים שירותי ניקוי ארובות, מנדפים, זרועות יניקה, ומסכי אוורור ונידוף. בואו להתרשם ולהזמין מערכות נידוף מתקדמות!

נגישות