התאמת מנדף למטבח הביתי – כל המידע

במאמר זה תוכלו לבחור בקלות את דגם המנדף המתאים למטבח שלכם. אם אתם עובדים עם כיריים לא אינדוקטיביות המבוססות על גז – אתם צריכים מנדף למטבח. גז הבישול הוא אחד מהחומרים הכימיים המסוכנים ביותר גם בשל היותו לא בריא לספיגת הריאות שלנו וגם בשל היותו מפיץ ריח רע ויוצר מציאות של אוויר דחוס. על כן, חשוב שתספקו לעצמכם מנדף למטבח אשר ישמור עליכם מתופעות הלוואי של גז הבישול וישמור על האוויר במטבח נקי וצח.

מנדף המתאים למטבח שלכם צריך להתבסס על מידת רוחב מתאימה

ככל שיש בקיר מעל הכיריים שלכם רוחב יותר ארוך כך תוכלו להסדיר מנדף גדול יותר. חשיבות גודלו של מנדף למטבח גדולה משום שהמשמעות היא תא סינון גדול. תא סינון גדול מאפשר להטמיע בתוך המנדף מזהמים בתפוצה רחבה בלי לתחזק. המשמעות: אתם יכולים ליהנות ממנדף איכותי למשך תקופה ארוכה מאד מבלי שהסדרתם ולו עבודת תחזוקה אחת כמו ניקיון או החלפת מסנן. 

בקירות מסוימים של מטבחים הארון מותקן ממש ליד הכיריים מה שמאלץ את הצרכנים לבחור במנדף קטן יותר בשטח הפנוי שנותר בקיר.

מנדף צריך להתבסס על ריחוק או קרבה לפתח אוויר

פתח אוויר במטבח הוא חלון שפונה לחוץ, ולא חלון מזנון המבדיל בין המטבח לחדר אחר. אם הכיריים קרובות לחלון כזה, מומלץ לבחור מנדף מבוקר זרימה. מנדף זה מחליש את זרימתו כאשר החלון פתוח. לחילופין, אם אין לכם חלון במטבח רצוי לבחור במנדף בעל זרימה קבועה. מנדף זה יכול להיות אחד מהשניים הבאים: קונבנציונאלי (מזרים אוויר באותה עוצמה) או אינדוקטיבי (מרכז את זרימת האוויר בקדמתו ליד התריסים ובכך חוסך בהספק חשמלי).

תכונות ייחודיות בהן צרכנים מתעניינים

פעולה שקטה – תכונה בולטת במנדף מבוקר זרימה. במנדף זה משתנה קצב זרימת האוויר בהתאם למצב פתיחת החלון, חלושה כשהוא פתוח, וחזקה כשהוא סגור. בסוג זה של פעולה – המנדף אינו מרעיש גם בעת שפועל.

חיסכון בחשמל – תכונה בולטת במנדף ה- AUXILIARY, הלא הוא מנדף אינדוקטיבי. מנדף למטבח מסוג זה מספק אוויר עודף בקדמתו ובכך מרכז אותו שם. ריכוז זה חוסך רבות בחשמל אך מצריך תחזוקה אינטנסיבית והתנהלות לא קלה.

נגישות