מפוח צנטריפוגלי ושימושיו השונים

תארו לכם שאתם יושבים במסעדה, אוכלים להנאתכם, ולפתע העשן מהמטבח מציף את כל החלל, מכסה את האוכל שלכם וגורם לכם להשתנק – לא בדיוק מה שציפיתם לו כשהגעתם למסעדה, נכון? זה בדיוק מה שיקרה אם המפוח הצנטריפוגלי יפסיק לעבוד ולשאוב את העשן…

אם אתם עובדים במפעלים תעשייתיים, במסעדות או בעסקים שמייצרים או פולטים חומרים רעילים כמו פיח, עשן, אדים או ריחות רעים, מפוח הוא כנראה מוצר שאתם חייבים לו את חייכםֿ – מפוחים שואבים את האוויר המזוהם אל מחוץ למבנה ומותירים אותו נקי וראוי לנשימת אדם. אחד הסוגים החשובים ביותר של המפוח הוא המפוח הצנטריפוגלי.

מה זה בעצם מפוח צנטריפוגלי?

מפוחים צנטריפוגליים אלו מפוחי יניקה אשר משמשים בדרך כלל לתהליכי יניקת אוויר, ומסיעים אוויר דרך תעלות ובמקומות שבהם יש לחצי אוויר גבוהים יחסית כמו במערכות אוורור מרכזיות.

במפוח צנטריפוגלי האוויר נכנס ממרכז המאיץ ומואץ להיקף בעזרת הכוח הצנטריפוגלי. ישנם מפוחים צנטריפוגליים בעלי כניסה בודדת וכאלו בעלי כניסה כפולה. למפוחים צנטריפוגליים שונים סוגים שונים של מאיצים, תוספות ומיגונים.

חשוב לציין שבמידה ואתם זקוקים למפוחים צנטריפוגליים שיודעים להעביר אוויר בלבד, אוויר רווי בשמן, אוויר עם חלקיקי נסורת או חלקיקים ארוכים – כדאי לרכוש מפוחים צנטריפוגליים מיוחדים שידעו להעביר חומרים אלו, כיוון שהם עשויים להסתבך במאיצים הרגילים.

למה לבחור דווקא במפוח צנטריפוגלי?

הבחירה של רבים דווקא במפוחים צנטריפוגליים נעוצה בארבעת היתרונות הברורים שלהם:

שקט – מפוח צנטריפוגלי אינו משמיע רעש כלל ועושה את עבודתו בשקט – על כן ניתן להתקין אותו במפעלים או במקומות אחרים בהם מועסקים עובדים, ללא חשש להפריע לעבודתם. כמובן ניתן להתקין אותו גם במסעדות עם לקוחות, ללא חשש מהפרעה.
חיסכון – מפוח צנטריפוגלי הוא מפוח חסכוני מאוד בחשמל, שכן הוא מבוסס על כוח פיזיקלי יותר מאשר על אנרגיה שדורשת חשמל. על כן אין צורך לדאוג מהוצאות מוגזמות על הפעלתו, גם אם הוא פועל עשרים וארבע שעות ביממה.
תחזוקה – קל מאוד להתקין את המפוח הצנטריפוגלי וכן לטפל בו במידה ומתגלה בעיה – בדרך כלל מתקינים את המפוח על הגג, כך שלא יפגע באסתטיות של המבנה.
עבודה מאומצת – המפוחים הצנטריפוגליים מסוגלים לעבוד באופן רציף ומאומץ, גם למשך יממות שלמות, ביעילות וללא תחזוקה מיוחדת.

נגישות